Thursday, February 2, 2012

ဆရာေတာ္ ႏွစ္ပါးရဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ဓမၼေတြကို ဘယ္လုိ ျမင္သလဲဆုိတာကုိ ႏွဳိင္းယွဥ္၍ၾကည့္ျခင္း


 
သာသနာမွာ အလိမ္အညာ မရိွေစရ။ အပိုင္း(၄) နိဂံုးပိုင္း ။


"အရွင္မဟာကႆပ ထံုးကို အစဥ္သာ သံုးဖို႔လို “
                      ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ၿပီးေနာက္ ပဌမသဂါၤယနာတင္ကာ သာသနာေတာ္ႀကီးကို စတင္ဦးေဆာင္ထိန္းသိမ္းခဲ႔ေသာ ရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီး ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လြန္စြာရွင္းလင္း လွေပသည္။ ပုေရ အဒမၼာ ဒိပၸတိ၊ အဓမၼ၀ါဒ မထြန္းကားေစရန္-  ဓေမၼာပဋိဗာဟိယ်တိ  ဓမၼ၀ါဒ မပေပ်ာက္ေစရန္  ပုေရအဓမၼ၀ါဒိေနာ ဗလ၀ေႏၱာ ေဟာႏၱိ-အဓမၼ၀ါဒီ မ်ား အားမေကာင္းေစရန္  ဓမၼ၀ါဒီေနာဒုဗၺလာ ေဟာႏိ ၱ - ဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားမနည္းေစရန္ ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားေကာင္းလာလွ်င္ ဓမၼ၀ါဒီမ်ား လမ္းေဘးေရာက္သြားလိမ္႔မည္။ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားနည္းေအာင္လုပ္ရမည္။အဓမၼ၀ါဒီထြန္းကားလာလွ်င္ ဓမၼ၀ါဒီေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ္႔မည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အဓမၼ၀ါဒီ မထြန္းကားေအာင္ လုပ္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
                                          "  လုပ္လက္စ ခဏရပ္ထားပါ "
အဓမၼ၀ါဒီမထြန္းကားေစလိုလွ်င္ ရဟန္းသံဃာမ်ားသည္ အၿမဲတမ္း မ်က္စိဖြင္႔ နားဖြင္႔ထားရမည္။ အဓမၼ၀ါဒီပုဂၢဳိလ္ေပၚေပါက္သံၾကားသည္နွင္႔ တၿပိဳင္နက္ စာခ်ေနစဥ္ၾကားလွ်င္ စာခ်ရပ္ကာ တရားထုိင္ေနစဥ္ ၾကားလွ်င္ တရားထိုင္ရပ္ကာ ၾကားေလရာ အရပ္မွ ခ်က္ခ်င္း၀ိုင္း၀န္း ႏွိမ္ႏွင္းရမည္ဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ လမ္းညႊန္ေပးထားပါသည္။
                                                သုတသုတဌာန   ေတာေယ၀ အဌတြာ အနိသီဒိတြာ                                     
                            ဥပသကၤပိသု။ ( မူလပဏ္။ ဌ ။ ၂ ။  ၂၀၆ ။)

ထို႔ေၾကာင္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေက်ာင္းမွာထုိင္ေနရံုျဖင္႔ ျပီးျပည္႔စံုၿပီစု ထင္မွတ္မေနဘဲ  အဓမၼ၀ါဒီသမားမ်ားကို အစဥ္အၿမဲ သတိထား ေစာင္႔ၾကည္႔သြားဖို႔ လိုေအဓမၼ၀ါဒီမ်ား မ်ဳိးေစ႔မွ်မခ်နိုူင္ေအာင္၊ အညႊန္႔အေညွာက္မွ် မထြက္ႏိူင္ေအာင္ အၿမဲတမ္း သုတ္သင္ရွင္းလင္းေနဖို႔ လိုသလို အဓမၼ၀ါဒီအေဟာင္းမ်ား ေခါင္းျပန္မေထာင္နိူင္ေအာင္လည္း ဂရုစိုက္နွိမ္နွင္္းဖို႔ လိုပါသည္။ အခ်ဳိ႕ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားသည္ စြန္႔လြတ္ေၾကာင္းလက္မွတ္ထိုးခဲ႔ရျခင္းအတြက္ အာဏာနွင္႔ အတင္းအၾကပ္ထိုးခိုင္း၌  မလြန္ဆန္နိုင္ျခင္းေၾကာင္႔ ထိုးခဲ႔ရသည္။ သူတို႔၀ါဒမွန္သည္ဟု ဆိုကာ အရွက္ေျပဆင္ေျခေပးေနသူမ်ား ရွိသလို  အယူကို မစြန္႔လြတ္သည္႔အျပင္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ေကာ ေျပာင္က်က်ပါ ေဟာေျပာပို႔ခ်ေနေပသည္။ ထိုသိုေသာ ဂိုဏ္းဂဏ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကို အေထာက္အထား ခိုင္မာပါက ေထာင္ခ်အေရးယူျခင္း ေက်ာင္းတုိက္ကို ခ်ိတ္ပိတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သင္႔ေပသည္။          သက္ဆိုင္ရာက ထိုသို႔အေရးယူနိုင္ေအာင္ ရပ္ကြက၊္ေက်းရြာ၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ခရိုင္၊ တိုင္း၊ ျပည္နယ္  အဆင္႔ဆင္႔ မွ ရဟန္းေတာ္မ်ားက သတိတရားလက္ကိုင္ထား၍ အၿမဲတမ္းေစာင္႔ၾကည္႔ဖို႔လိုေပသည္။ ေပၚေပါက္သံၾကားသည္ နွင္႔ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူနိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာသို႔ ခ်က္ခ်င္းသတင္းပို႔ တုိင္ၾကားရေပမည္။
                                                   " အပ္အရာ ပုဆိန္ပါရၿပီ "


ျမစ္ၾကီးနားအရွင္၀ိစိတၱသာရႏွင့္ မိုးျပာအရွင္ဥာဏတို႔ ေဟာေျပာပို႔ခ်ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပက္သက္၍ မိုးညင္းၿမိဳ႕မွ ဆရာေတာ္တစ္ပါး က ကြၽန္ဳုပ္အားစာအုပ္ေရး၍ ႏွိမ္ႏွင္းဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ဖူးေပသည္။ ကြၽနု္ပ္က မဟာနာယကထံစာတင္ဖို႔ႏွင့္ စာသင္ပါက အခ်က္အလက္ ရွာေဖြေပးမည္၊၊ အစစရာရာ ကူညီမည္ ဟုျပန္ေျပာခဲ့ေပသည္။ ထိုအခါ ထိုဆရာေတာ္က သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေန၍ မ်က္ႏွာပူ၍ သူမလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္းျပန္ေျပာေလသည္။ ရဟန္းအခ်ိဳ႕သည္ ေက်ာင္းကန္ဒါယကာ/ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမႈအခင္းမ်ား၌ကား ရွက္ရ ေကာင္းမွန္း၊ မ်က္ႏွာပူရေကာငး္မွန္း မသိပါဘဲလ်က္ သာသနာ၌ အင္မတန္အေရးၾကီးသည့္ အလုပ္ကိုလုပ္ရမွာကား မ်က္ႏွာပူၾက၊ ရွက္ေနၾကသည္ ကိုေတြ႔ရေပသည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးကို ေဘးခ်ိပ္၍ ဘုရားမ်က္ႏွာ၊ သာသနာမ်က္ႏွာကိုသာ ၾကည့္သင့္ေပသည္။ ကြၽႏ္ုပ္အၾကံျပဳစဥ္ကသာ ေစာဒနာလႊာတင္၍ ၀ိုင္း၀န္းနိမ္ႏွင္းမည္ဆိုလွ်င္ ယခုကဲ့သို႔ အက်ယ္အက်ယ္လည္း ျဖစ္ဖြယ္ မရွိေပ။ ယခုကဲ့သို႔လည္း ႏွိမ္ႏွင္းရခက္ေလာက္ေအာင္ ပရိတ္သတ္အင္အား ေကာင္းခဲ့မည္မဟုတ္ေပ။ ယခုမႈ အပ္ႏွင့္ထြင္းရ မည့္အေရးကို ပုဆိန္ျဖင့္ ေပါက္ေနရေပၿပီတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဂၢဳိလ္ဓိဌာန္ႏွင့္ ဓမၼဓိဌာန္ကို ခြဲျခားတတ္ဖို႔လိုေပသည္။ ဓမၼအေရးႏွင့္ ပက္သက္လာလွ်င္ ပုဂၢလာအေရးကို ငဲ့ကြက္ထည့္တြက္ေနဖို႔ မလိုေပ။


                                           " ေညာင္ပင္ေစာင့္နဂါးႏွင့္ သာသနာေစာင့္ဓါး"


 ဤ ဇာတ္ေတာ္လာ ေညာင္ပင္ၾကီးသည္ ခရီးသြားတို႔အား ေက်းဇူးမ်ားသကဲ့သို႔ သာသနာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ကြၽန္ပ္တို႔ရဟန္းေတာ္မ်ားအား မ်ားစြာ  ေက်းဇူးၾကီးလွ  ေပသည္။   ေညာင္ပင္ႀကီးကို နဂါးေစာင္႕ေရွာက္သကဲသို႔ သာသနာေတာ္ႀကီးကိုလည္း  ကၽြႏု္ပ္တို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေစာင္႔ေရွာက္သင္႔ေပသည္။ ေက်း ဇူးႀကီးမားသည္႕လိုတရ ကၠႉစၦာသယေညာင္ပင္ႀကီး၏ ေညာက္ရိပ္ခို၍ ေညာင္ခက္ခ်ဳိးရံုျဖင္႔ အားမရေသးဘဲ ေညာင္ျမစ္ကိုပါ တူးျဖိဳဖို႔ လုပ္လာေသာ ကုန္သည္မ်ားကို  ေညာင္ေစာင္႔နဂါးက ေခ်မႈန္းပစ္သလို သာသနာအရိပ္ကို ခို၍ သာသနာ႔ေရေသာက္ျမစ္ကို တူးၿဖိဳဖို႔ ႀကံစည္အားထုတ္လာေသာ အဓမၼ၀ါဒီ ရဟန္းယုတ္မ်ားကို သာသနာေစာင္႕ဓါးျဖင္႔ သုတ္သင္ရွင္းလင္းဖို႔ လိုေပသည္။ ထိိုသာသနာေစာင္႔ဓါးကား အျခားမဟုတ္ ဓမၼသာ ျဖစ္သတည္း။

             “ ေလာဘသားေကာင္ ေစာရမ်ားေျမာင္ မျဖစ္ေစသင္႔ “
            တသၼာ ဟိ ပ႑ိေတာ ေပါေသာ၊  
သမၸႆံ အတၳမတၳေနာ။
             ေလာဘႆ န၀သံ ေဂေစၦ၊ 
ဟေနယ်ာရိသကံ  မနံ။
ရဟန္းတို႔ ပညာရိွေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္
အၾကင္ေၾကာင္႔ မိမိ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို
ေကာင္းစြာျမင္၏။ ထိုေၾကာင္႔ ေလာဘ၏ အလိုနိုင္ငံသို႔ မလိုက္ရာ။ ေလာဘရန္သူ၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ စိတ္ကို သတ္ရာ၏။
            (ပကိဏၰကနိပါတ္။မဟာ၀ါဏိဇဇာတ္။)
        ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္မွ ဆံုးမေတာ္မူသည္နွင္႔အညီ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လာဘ္ကိုလိုလား၍ျဖစ္ေစ၊ အပူေဇာ္ခံပုဂၢဳိလ္တစ္ဆူ ျဖစ္လို၍ ျဖစ္ေစ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလူူသိမ်ားလို၍ ျဖစ္ေစ ေလာဘ၏ အလိုသို႔ လိိုက္၍ သာသနာကို ေစာ္ကားေမာ္ကား ျပဳလိုစိတ္မ်ားကို မေမြးျမဴမိဖို႔ လုိေပသည္။ အကယ္၍ ေလာဘအလိုလိုက္၍ သာသနာကို ေစာ္ကားတိုက္ခိုက္လာပါက ေညာင္ပင္ေစာင္႔ နဂါးထက္ ထက္ေသာ သာသနာေစာင္႔ ဓါးတစ္လက္ေအာက္မွာ ခံသြားရမည္ဆိုသည္ကို ကား မေမ႔အပ္သင္႔ေပ။
                                                                                                      ၁၁-၃- ၂၀၁၀.


"အရွင္မဟာကႆပ ထံုးကို အစဥ္သာ သံုးဖို႔လို “


                      ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ၿပီးေနာက္ ပဌမသဂါၤယနာတင္ကာ သာသနာေတာ္ႀကီးကို စတင္ဦးေဆာင္ထိန္းသိမ္းခဲ႔ေသာ ရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီး ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လြန္စြာရွင္းလင္းလွေပသည္။

                       ပုေရ အဒမၼာ ဒိပၸတိ၊ အဓမၼ၀ါဒ မထြန္းကားေစရန္
                       ဓေမၼာပဋိဗာဟိယ်တိ  ဓမၼ၀ါဒ မပေပ်ာက္ေစရန္
                             ပုေရအဓမၼ၀ါဒိေနာ ဗလ၀ေႏ ၱာ ေဟာႏ ိၱ -အဓမၼ၀ါဒီ မ်ား အားမေကာင္းေစရန္။
                             ဓမၼ၀ါဒီေနာဒုဗၺလာ ေဟာႏိ ၱ - ဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားမနည္းေစရန္ ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားေကာင္းလာလွ်င္ ဓမၼ၀ါဒီမ်ား လမ္းေဘးေရာက္သြားလိမ္႔မည္။ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားနည္းေအာင္လုပ္ရမည္။အဓမၼ၀ါဒီထြန္းကားလာလွ်င္ ဓမၼ၀ါဒီေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ္႔မည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အဓမၼ၀ါဒီ မထြန္းကားေအာင္ လုပ္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
                                          "  လုပ္လက္စ ခဏရပ္ထားပါ "


အဓမၼ၀ါဒီမထြန္းကားေစလိုလွ်င္ ရဟန္းသံဃာမ်ားသည္ အၿမဲတမ္း မ်က္စိဖြင္႔ နားဖြင္႔ထားရမည္။ အဓမၼ၀ါဒီပုဂၢဳိလ္ေပၚေပါက္သံၾကားသည္နွင္႔ တၿပိဳင္နက္ စာခ်ေနစဥ္ၾကားလွ်င္ စာခ်ရပ္ကာ တရားထုိင္ေနစဥ္ ၾကားလွ်င္ တရားထိုင္ရပ္ကာ ၾကားေလရာ အရပ္မွ ခ်က္ခ်င္း၀ိုင္း၀န္း ႏွိမ္ႏွင္းရမည္ဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ လမ္းညႊန္ေပးထားပါသည္။
                            သုတသုတဌာန   ေတာေယ၀ အဌတြာ အနိသီဒိတြာ                                   
ဥပသကၤပိသု။ ( မူလပဏ္။ ဌ ။ ၂ ။  ၂၀၆ ။)
 
ထို႔ေၾကာင္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေက်ာင္းမွာထုိင္ေနရံုျဖင္႔ ျပီးျပည္႔စံုၿပီစု ထင္မွတ္မေနဘဲ  အဓမၼ၀ါဒီသမားမ်ားကို အစဥ္အၿမဲ သတိထား ေစာင္႔ၾကည္႔သြားဖို႔ လိုေပသည္။ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား မ်ဳိးေစ႔မွ်မခ်နိုူင္ေအာင္၊ အညႊန္႔အေညွာက္မွ် မထြက္ႏိူင္ေအာင္ အၿမဲတမ္း သုတ္သင္ရွင္းလင္းေနဖို႔ လိုသလို အဓမၼ၀ါဒီအေဟာင္းမ်ား ေခါင္းျပန္မေထာင္နိူင္ေအာင္လည္း ဂရုစိုက္နွိမ္နွင္္းဖို႔ လိုပါသည္။

          အခ်ဳိ႕ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားသည္ စြန္႔လြတ္ေၾကာင္းလက္မွတ္ထိုးခဲ႔ရျခင္းအတြက္ အာဏာနွင္႔ အတင္းအၾကပ္ထိုးခိုင္း၌  မလြန္ဆန္နိုင္ျခင္းေၾကာင္႔ ထိုးခဲ႔ရသည္။ သူတို႔၀ါဒမွန္သည္ဟု ဆိုကာ အရွက္ေျပဆင္ေျခေပးေနသူမ်ား ရွိသလို  အယူကို မစြန္႔လြတ္သည္႔အျပင္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ေကာ ေျပာင္က်က်ပါ ေဟာေျပာပို႔ခ်ေနေပသည္။ ထိုသိုေသာ ဂိုဏ္းဂဏ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကို အေထာက္အထား ခိုင္မာပါက ေထာင္ခ်အေရးယူျခင္း ေက်ာင္းတုိက္ကို ခ်ိတ္ပိတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သင္႔ေပသည္။ သက္ဆိုင္ရာက ထိုသို႔အေရးယူနိုင္ေအာင္ ရပ္ကြက၊္ေက်းရြာ၊ၿမိဳ႕နယ္၊ခရိုင္၊ တိုင္း၊ ျပည္နယ္  အဆင္႔ဆင္႔ မွ ရဟန္းေတာ္မ်ားက သတိတရားလက္ကိုင္ထား၍ အၿမဲတမ္းေစာင္႔ၾကည္႔ဖို႔လိုေပသည္။ ေပၚေပါက္သံၾကားသည္ နွင္႔ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူနိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာသို႔ ခ်က္ခ်င္းသတင္းပို႔ တုိင္ၾကားရေပမည္။
                                      " အပ္အရာ ပုဆိန္ပါရၿပီ "


ျမစ္ၾကီးနားအရွင္၀ိစိတၱသာရႏွင့္ မိုးျပာအရွင္ဥာဏတို႔ ေဟာေျပာပို႔ခ်ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပက္သက္၍ မိုးညင္းၿမိဳ႕မွ ဆရာေတာ္တစ္ပါး က ကြၽန္ဳုပ္အားစာအုပ္ေရး၍ ႏွိမ္ႏွင္းဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ဖူးေပသည္။ ကြၽနု္ပ္က မဟာနာယကထံစာတင္ဖို႔ႏွင့္ စာသင္ပါက အခ်က္အလက္ ရွာေဖြေပးမည္၊၊ အစစရာရာကူညီမည္ဟုျပန္ေျပာခဲ့ေပသည္။ ထိုအခါ ထိုဆရာေတာ္က သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေန၍ မ်က္ႏွာပူ၍ သူမလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္းျပန္ေျပာေလသည္။

                    ရဟန္းအခ်ိဳ႕သည္ ေက်ာင္းကန္ဒါယကာ/ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမႈအခင္းမ်ား၌ကား ရွက္ရ ေကာင္းမွန္း၊ မ်က္ႏွာပူရေကာငး္မွန္း မသိပါဘဲလ်က္ သာသနာ၌ အင္မတန္အေရးၾကီးသည့္ အလုပ္ကိုလုပ္ရမွာကား မ်က္ႏွာပူၾက၊ ရွက္ေနၾကသည္ ကိုေတြ႔ရေပသည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးကို ေဘးခ်ိပ္၍ ဘုရားမ်က္ႏွာ၊ သာသနာမ်က္ႏွာကိုသာ ၾကည့္သင့္ေပသာ ကြၽႏ္ုပ္အၾကံျပဳစဥ္ကသာ ေစာဒနာလႊာတင္၍ ၀ိုင္း၀န္းနိမ္ႏွင္းမည္ဆိုလွ်င္ ယခုကဲ့သို႔ အက်ယ္အက်ယ္လည္း ျဖစ္ဖြယ္ မရွိေပ။ ယခုကဲ့သို႔လည္း ႏွိမ္ႏွင္းရခက္ေလာက္ေအာင္ ပရိတ္သတ္အင္အား ေကာင္းခဲ့မည္မဟုတ္ေပ။ ယခုမႈ အပ္ႏွင့္ထြင္းရ မည့္အေရးကို ပုဆိန္ျဖင့္ ေပါက္ေနရေပၿပီတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဂၢဳိလ္ဓိဌာန္ႏွင့္ ဓမၼဓိဌာန္ကို ခြဲျခားတတ္ဖို႔လိုေပသည္။ ဓမၼအေရးႏွင့္ ပက္သက္လာလွ်င္ ပုဂၢလာအေရးကို ငဲ့ကြက္ထည့္တြက္ေနဖို႔ မလိုေပ။
                                           " ေညာင္ပင္ေစာင့္နဂါးႏွင့္ သာသနာေစာင့္ဓါး"


 ဤ ဇာတ္ေတာ္လာ ေညာင္ပင္ၾကီးသည္ ခရီးသြားတို႔အား ေက်းဇူးမ်ားသကဲ့သို႔ သာသနာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ကြၽန္ပ္တို႔ရဟန္းေတာ္မ်ားအား မ်ားစြာေက်းဇူးၾကီးလွ  ေပသည္။  ေညာင္ပင္ႀကီးကို နဂါးေစာင္႕ေရွာက္သကဲသို႔ သာသနာေတာ္ႀကီးကိုလည္း  ကၽြႏု္ပ္တို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေစာင္႔ေရွာက္သင္႔ေပသည္။ ေက်းဇူးႀကီးမားသည္႕လိုတရ ကၠႉစၦာသယေညာင္ပင္ႀကီး၏ ေညာက္ရိပ္ခို၍ ေညာင္ခက္ခ်ဳိးရံုျဖင္႔ အားမရေသးဘဲ ေညာင္ျမစ္ကိုပါ တူးျဖိဳဖို႔ လုပ္လာေသာ ကုန္သည္မ်ားကို  ေညာင္ေစာင္႔နဂါးက ေခ်မႈန္းပစ္သလို သာသနာအရိပ္ကို ခို၍ သာသနာ႔ေရေသာက္ျမစ္ကို တူးၿဖိဳဖို႔ ႀကံစည္အားထုတ္လာေသာ အဓမၼ၀ါဒီ ရဟန္းယုတ္မ်ားကို သာသနာေစာင္႕ဓါးျဖင္႔ သုတ္သင္ရွင္းလင္းဖို႔ လိုေပသည္။ ထိိုသာသနာေစာင္႔ဓါးကား အျခားမဟုတ္ ဓမၼသာ ျဖစ္သတည္း။
          “ ေလာဘသားေကာင္ ေစာရမ်ားေျမာင္ မျဖစ္ေစသင္႔ “
            တသၼာ ဟိ ပ႑ိေတာ ေပါေသာ၊
သမၸႆံ အတၳမတၳေနာ။
             ေလာဘႆ န၀သံ ေဂေစၦ၊
ဟေနယ်ာရိသကံ  မနံ။

ရဟန္းတို႔ ပညာရိွေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အၾကင္ေၾကာင္႔ မိမိ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ေကာင္းစြာျမင္၏။ ထိုေၾကာင္႔ ေလာဘ၏ အလိုနိုင္ငံသို႔ မလိုက္ရာ။ ေလာဘရန္သူ၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ စိတ္ကို သတ္ရာ၏။
                                                                                    (ပကိဏၰကနိပါတ္။မဟာ၀ါဏိဇဇာတ္။)

        ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္မွ ဆံုးမေတာ္မူသည္နွင္႔အညီ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လာဘ္ကိုလိုလား၍ျဖစ္ေစ၊ အပူေဇာ္ခံပုဂၢဳိလ္တစ္ဆူ ျဖစ္လို၍ ျဖစ္ေစ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလူူသိမ်ားလို၍ ျဖစ္ေစ ေလာဘ၏ အလိုသို႔ လိိုက္၍ သာသနာကို ေစာ္ကားေမာ္ကား ျပဳလိုစိတ္မ်ားကို မေမြးျမဴမိဖို႔ လုိေပသည္။ အကယ္၍ ေလာဘအလိုလိုက္၍ သာသနာကို ေစာ္ကားတိုက္ခိုက္လာပါက ေညာင္ပင္ေစာင္႔ နဂါးထက္ ထက္ေသာ သာသနာေစာင္႔ ဓါးတစ္လက္ေအာက္မွာ ခံသြားရမည္ဆိုသည္ကို ကား မေမ႔အပ္သင္႔ေပ။
                                                                                                      ၁၁-၃- ၂၀၁၀.
"အရွင္မဟာကႆပ ထံုးကို အစဥ္သာ သံုးဖို႔လို “


                      ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ၿပီးေနာက္ ပဌမသဂါၤယနာတင္ကာ သာသနာေတာ္ႀကီးကို စတင္ဦးေဆာင္ထိန္းသိမ္းခဲ႔ေသာ ရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီး ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လြန္စြာရွင္းလင္းလွေပသည္

                       ပုေရ အဒမၼာ ဒိပၸတိ၊ အဓမၼ၀ါဒ မထြန္းကားေစရန္
                       ဓေမၼာပဋိဗာဟိယ်တိ  ဓမၼ၀ါဒ မပေပ်ာက္ေစရန္
                             ပုေရအဓမၼ၀ါဒိေနာ ဗလ၀ေႏ ၱာ ေဟာႏ ိၱ -အဓမၼ၀ါဒီ မ်ား အားမေကာင္းေစရန္။
                             ဓမၼ၀ါဒီေနာဒုဗၺလာ ေဟာႏိ ၱ - ဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားမနည္းေစရန္ ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားေကာင္းလာလွ်င္ ဓမၼ၀ါဒီမ်ား လမ္းေဘးေရာက္သြားလိမ္႔မည္။ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား အားနည္းေအာင္လုပ္ရမည္။အဓမၼ၀ါဒီထြန္းကားလာလွ်င္ ဓမၼ၀ါဒီေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ္႔မည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အဓမၼ၀ါဒီ မထြန္းကားေအာင္ လုပ္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
                                                                              "  လုပ္လက္စ ခဏရပ္ထားပါ "

အဓမၼ၀ါဒီမထြန္းကားေစလိုလွ်င္ ရဟန္းသံဃာမ်ားသည္ အၿမဲတမ္း မ်က္စိဖြင္႔ နားဖြင္႔ထားရမည္။ အဓမၼ၀ါဒီပုဂၢဳိလ္ေပၚေပါက္သံၾကားသည္နွင္႔ တၿပိဳင္နက္ စာခ်ေနစဥ္ၾကားလွ်င္ စာခ်ရပ္ကာ တရားထုိင္ေနစဥ္ ၾကားလွ်င္ တရားထိုင္ရပ္ကာ ၾကားေလရာ အရပ္မွ ခ်က္ခ်င္း၀ိုင္း၀န္း ႏွိမ္ႏွင္းရမည္ဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ လမ္းညႊန္ေပးထားပါသည္။

                            သုတသုတဌာန   ေတာေယ၀ အဌတြာ အနိသီဒိတြာ                                     
                            ဥပသကၤပိသု။ ( မူလပဏ္။ ဌ ။ ၂ ။  ၂၀၆ ။)

ထို႔ေၾကာင္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေက်ာင္းမွာထုိင္ေနရံုျဖင္႔ ျပီးျပည္႔စံုၿပီစု ထင္မွတ္မေနဘဲ  အဓမၼ၀ါဒီသမားမ်ားကို အစဥ္အၿမဲ သတိထား ေစာင္႔ၾကည္႔သြားဖို႔ လိုေပသည္။ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား မ်ဳိးေစ႔မွ်မခ်နိုူင္ေအာင္၊ အညႊန္႔အေညွာက္မွ် မထြက္ႏိူင္ေအာင္ အၿမဲတမ္း သုတ္သင္ရွင္းလင္းေနဖို႔ လိုသလို အဓမၼ၀ါဒီအေဟာင္းမ်ား ေခါင္းျပန္မေထာင္နိူင္ေအာင္လည္း ဂရုစိုက္နွိမ္နွင္္းဖို႔ လိုပါသည္။

          အခ်ဳိ႕ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားသည္ စြန္႔လြတ္ေၾကာင္းလက္မွတ္ထိုးခဲ႔ရျခင္းအတြက္ အာဏာနွင္႔ အတင္းအၾကပ္ထိုးခိုင္း၌  မလြန္ဆန္နိုင္ျခင္းေၾကာင္႔ ထိုးခဲ႔ရသည္။ သူတို႔၀ါဒမွန္သည္ဟု ဆိုကာ အရွက္ေျပဆင္ေျခေပးေနသူမ်ား ရွိသလို  အယူကို မစြန္႔လြတ္သည္႔အျပင္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ေကာ ေျပာင္က်က်ပါ ေဟာေျပာပို႔ခ်ေနေပသည္။

          ထိုသိုေသာ ဂိုဏ္းဂဏ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကို အေထာက္အထား ခိုင္မာပါက ေထာင္ခ်အေရးယူျခင္း ေက်ာင္းတုိက္ကို ခ်ိတ္ပိတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သင္႔ေပသည္။ သက္ဆိုင္ရာက ထိုသို႔အေရးယူနိုင္ေအာင္ ရပ္ကြက၊္ေက်းရြာ၊ၿမိဳ႕နယ္၊ခရိုင္၊ တိုင္း၊ ျပည္နယ္  အဆင္႔ဆင္႔ မွ ရဟန္းေတာ္မ်ားက သတိတရားလက္ကိုင္ထား၍ အၿမဲတမ္းေစာင္႔ၾကည္႔ဖို႔လိုေပသည္။ ေပၚေပါက္သံၾကားသည္ နွင္႔ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူနိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာသို႔ ခ်က္ခ်င္းသတင္းပို႔ တုိင္ၾကားရေပမည္။
                                      " အပ္အရာ ပုဆိန္ပါရၿပီ "


ျမစ္ၾကီးနားအရွင္၀ိစိတၱသာရႏွင့္ မိုးျပာအရွင္ဥာဏတို႔ ေဟာေျပာပို႔ခ်ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပက္သက္၍ မိုးညင္းၿမိဳ႕မွ ဆရာေတာ္တစ္ပါး က ကြၽန္ဳုပ္အားစာအုပ္ေရး၍ ႏွိမ္ႏွင္းဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ဖူးေပသည္။ ကြၽနု္ပ္က မဟာနာယကထံစာတင္ဖို႔ႏွင့္ စာသင္ပါက အခ်က္အလက္ ရွာေဖြေပးမည္၊၊ အစစရာရာကူညီမည္ဟုျပန္ေျပာခဲ့ေပသည္။ ထိုအခါ ထိုဆရာေတာ္က သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေန၍ မ်က္ႏွာပူ၍ သူမလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္းျပန္ေျပာေလသည္။

                    ရဟန္းအခ်ိဳ႕သည္ ေက်ာင္းကန္ဒါယကာ/ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမႈအခင္းမ်ား၌ကား ရွက္ရ ေကာင္းမွန္း၊ မ်က္ႏွာပူရေကာငး္မွန္း မသိပါဘဲလ်က္ သာသနာ၌ အင္မတန္အေရးၾကီးသည့္ အလုပ္ကိုလုပ္ရမွာကား မ်က္ႏွာပူၾက၊ ရွက္ေနၾကသည္ ကိုေတြ႔ရေပသည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးကို ေဘးခ်ိပ္၍ ဘုရားမ်က္ႏွာ၊ သာသနာမ်က္ႏွာကိုသာ ၾကည့္သင့္ေပသည္။

          ကြၽႏ္ုပ္အၾကံျပဳစဥ္ကသာ ေစာဒနာလႊာတင္၍ ၀ိုင္း၀န္းနိမ္ႏွင္းမည္ဆိုလွ်င္ ယခုကဲ့သို႔ အက်ယ္အက်ယ္လည္း ျဖစ္ဖြယ္ မရွိေပ။ ယခုကဲ့သို႔လည္း ႏွိမ္ႏွင္းရခက္ေလာက္ေအာင္ ပရိတ္သတ္အင္အား ေကာင္းခဲ့မည္မဟုတ္ေပ။ ယခုမႈ အပ္ႏွင့္ထြင္းရ မည့္အေရးကို ပုဆိန္ျဖင့္ ေပါက္ေနရေပၿပီတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဂၢဳိလ္ဓိဌာန္ႏွင့္ ဓမၼဓိဌာန္ကို ခြဲျခားတတ္ဖို႔လိုေပသည္။ ဓမၼအေရးႏွင့္ ပက္သက္လာလွ်င္ ပုဂၢလာအေရးကို ငဲ့ကြက္ထည့္တြက္ေနဖို႔ မလိုေပ။


                                           " ေညာင္ပင္ေစာင့္နဂါးႏွင့္ သာသနာေစာင့္ဓါး"


 ဤ ဇာတ္ေတာ္လာ ေညာင္ပင္ၾကီးသည္ ခရီးသြားတို႔အား ေက်းဇူးမ်ားသကဲ့သို႔ သာသနာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ကြၽန္ပ္တို႔ရဟန္းေတာ္မ်ားအား မ်ားစြာေက်းဇူးၾကီးလွေပသည္ ။ေညာင္ပင္ႀကီးကို နဂါးေစာင္႕ေရွာက္သကဲသို႔ သာသနာေတာ္ႀကီးကိုလည္း  ကၽြႏု္ပ္တို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေစာင္႔ေရွာက္သင္႔ေပသည္။ ေက်းဇူးႀကီးမားသည္႕လိုတရ ကၠႉစၦာသယေညာင္ပင္ႀကီး၏ ေညာက္ရိပ္ခို၍ ေညာင္ခက္ခ်ဳိးရံုျဖင္႔ အားမရေသးဘဲ ေညာင္ျမစ္ကိုပါ တူးျဖိဳဖို႔ လုပ္လာေသာ ကုန္သည္မ်ားကို  ေညာင္ေစာင္႔နဂါးက ေခ်မႈန္းပစ္သလို သာသနာအရိပ္ကို ခို၍ သာသနာ႔ေရေသာက္ျမစ္ကို တူးၿဖိဳဖို႔ ႀကံစည္အားထုတ္လာေသာ အဓမၼ၀ါဒီ ရဟန္းယုတ္မ်ားကို သာသနာေစာင္႕ဓါးျဖင္႔ သုတ္သင္ရွင္းလင္းဖို႔ လိုေပသည္။ ထိိုသာသနာေစာင္႔ဓါးကား အျခားမဟုတ္ ဓမၼသာ ျဖစ္သတည္း။
                  “ ေလာဘသားေကာင္ ေစာရမ်ားေျမာင္ မျဖစ္ေစသင္႔ “
            တသၼာ ဟိ ပ႑ိေတာ ေပါေသာ၊  သမၸႆံ အတၳမတၳေနာ။
             ေလာဘႆ န၀သံ ေဂေစၦ၊ ဟေနယ်ာရိသကံ  မနံ။

ရဟန္းတို႔ ပညာရိွေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အၾကင္ေၾကာင္႔ မိမိ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ေကာင္းစြာျမင္၏။ ထိုေၾကာင္႔ ေလာဘ၏ အလိုနိုင္ငံသို႔ မလိုက္ရာ။ ေလာဘရန္သူ၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ စိတ္ကို သတ္ရာ၏။
                                                                                    (ပကိဏၰကနိပါတ္။မဟာ၀ါဏိဇဇာတ္။)
        ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္မွ ဆံုးမေတာ္မူသည္နွင္႔အညီ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လာဘ္ကိုလိုလား၍ျဖစ္ေစ၊ အပူေဇာ္ခံပုဂၢဳိလ္တစ္ဆူ ျဖစ္လို၍ ျဖစ္ေစ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလူူသိမ်ားလို၍ ျဖစ္ေစ ေလာဘ၏ အလိုသို႔ လိိုက္၍ သာသနာကို ေစာ္ကားေမာ္ကား ျပဳလိုစိတ္မ်ားကို မေမြးျမဴမိဖို႔ လုိေပသည္။ အကယ္၍ ေလာဘအလိုလိုက္၍ သာသနာကို ေစာ္ကားတိုက္ခိုက္လာပါက ေညာင္ပင္ေစာင္႔ နဂါးထက္ ထက္ေသာ သာသနာေစာင္႔ ဓါးတစ္လက္ေအာက္မွာ ခံသြားရမည္ဆိုသည္ကို ကား မေမ႔အပ္သင္႔ေပ။
                                                                                                      ၁၁-၃- ၂၀၁၀.(ဝီရသူ)
................................................................................................................................................
တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက (ေယာ) ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာညႊန္ျပသည့္ ဗုဒၶလမ္းညႊန္ အက်င့္မွန္ စာအုပ္မွ ေကာင္ႏုတ္ခ်က္ မွတ္စု ျဖင့္ အရွင္ဘုရား၏  ၂၇/၀၅/၂၀၀၉ - (၃၁)ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔အား ထပ္မံပူေဇာ္ပါကုန္၏ အရွင္ဘုရား...


*ကမၻာ့အခ်မ္းသာဆံုးဆိုတာ ရွိတာနဲ႔ ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတတ္တဲ့သူကို ေခၚတာ။

*အခ်မ္းသာဆံုးလူဆိုတာ ဘယ္အာရံုနဲ႔ေတြ႕ေတြ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ၊ တည္ၿငိမ္စြာ၊ ရင့္က်င့္စြာေနတတ္တယ္၊ အာရံုထုမႈခံႏိုင္တယ္၊ သူမ်ားငိုေနၾကတဲ့ေနရာမွာ ၿပံဳးၿပံဳး ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ ႏွလံုးေအးေအာင္ ေနတတ္တယ္။

*သာသနာနဲ႔ မေတြ႕တဲ့သူ ဘဝအခက္အခဲ ေျဖစရာမရွိ။

*ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာနဲ႔ မေတြ႕တဲ့သူေတြကို အကဲခတ္ပါ၊ သူ႔မွာရုပ္ဝတၳဳနဲ႔ အေရအတြက္ေတြေပါတယ္။ ရုပ္ဝတၳဳေတြ အဆင္ေျပေနတုန္း ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးေနႏိုင္လိမ့္မယ္၊ထစ္ကနဲ တစ္ခုခုအဆင္ မေျပၿပီဆိုတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေဒါသထြက္လာၿပီ၊ အပူေတြလာၿပီ၊ တုတ္ေတြ၊ ဓားေတြ၊ တန္းစီေစာင့္ေနၾကၿပီ။ ဒါမွမဟုတ္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဘယ္လိုမွလက္လွမ္းမမီွေတာ့ဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဒုကၡေပးေတာ့မယ္၊ အရက္ေတြေသာက္ေတာ့မယ္၊ မူးယစ္ေဆးဝါးေတြ သံုးစြဲေတာ့မယ္၊ အဆိပ္ေတြေသာက္ေတာ့မယ္၊ တိုက္အျမင့္ႀကီးေတြေပၚတက္၊ ကေယာင္ကတမ္းခုန္ခ်ေတာ့မွာ။သူ႔မွာ အစားထိုးစရာမရွိဘူး၊ ဘဝ အခက္အခဲကို ေျဖစရာမရွိဘူး၊ ဟာကနဲေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ေနရာမွာ ”ေဟာဒါပဲ” လို႔ အစားထုိးစရာ မရွိဘူး၊ ဘိုင္းကနဲလဲသြားတဲ့စိတ္ကို ထူေပးစရာ တရားမရွိဘူး၊ ဒါကို အဆင့္နိမ့္လူလို႔ေခၚပါတယ္။


*တရားေဟာခ်ိန္စိပ္လာတာသည္ ကိေလသာထူထပ္အားေကာင္းလာလို႔။
*မေကာင္းတဲ့လူလည္း မေကာင္းတဲ့ဓာတ္လိုက္တာပဲ၊ ေကာင္းတဲ့လူလည္း ေကာင္းဓာတ္လိုက္တာပဲ၊
ဥပတိႆက အရွင္အႆဇိရဲ႕ ဓာတ္လိုက္ေနၿပီ။ဒါေၾကာင့္ ခြာမရဘဲ တေကာက္ေကာက္လိုက္တာေပါ့။
*ဥပတိႆ(အရွင္သာရိပုတၱရာေလာင္းလ်ာ)ႏွင့္ ေကာလိတ(အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ေလ်ာင္းလ်ာ) - မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု တပို႔တြဲလဆန္း ၁ -ရက္ေန႔မွာ ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾက၏။
***ဩဝါဒပါတိေမာက္ - ၃ ဂါထာ***

* ပထမဂါထာက *

ခႏၲီပရမံ တေပါတိတိကၡာ
နိဗၺာနံ ပရမံ ဝဒႏၲိ ဗုဒၶါ
နဟိ ပဗၺဇိေတာ ပရူပဃာတီ
နသမေဏာ ေဟာတိပရံ ဝိေဟဌယေႏၲာ
ခႏၲီဆိုေသာ သည္းခံျခင္းသည္ အက်င့္ေတြထဲမွာ အျမတ္ဆံုး၊နိဗၺာန္ကို ဘုရားပေစၥကဗုဒၶါတို႔ အျမတ္ဆံုးလို႔ ညႊန္းပါတယ္၊သူတစ္ပါးကို သတ္ျဖတ္ညွဥ္းဆဲတတ္တဲ့သူဟာ မေကာင္းမႈကို ပယ္ရွားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းလို႔ နာမည္မရပါဘူး။သူမ်ားကို ညွဥ္းဆဲတတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေႏွာင့္ယွက္တတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ၿငိမ္းေအးေအာင္ က်င့္တတ္တဲ့သူေတာ္ေကာင္းဆိုတဲ့ နာမည္မရပါဘူး။သူမ်ားကို သတ္ျဖတ္ညွဥ္းဆဲျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီးေတာ့ သနားၾကင္နာတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မေကာင္းမႈကို ပယ္ရွားတဲ့သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္တယ္။ သူမ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းမျပဳဘဲအမ်ားအေပၚမွာ ေမတၱာေစတနာနဲ႔ ေကာင္းတဲ့စိတ္ထားႏိုင္သူ၊ေကာင္းက်ိဳးကို
ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သူဟာ ၿငိမ္းေအးေအာင္ေနတဲ့သူေတာ္ေကာင္းဆိုတဲ့ အမည္ကို ရတယ္။
သည္းခံခြင့္လႊတ္၊ ေအာင့္အည္းတတ္၊
ျမင့္ျမတ္အက်င့္ေပၚလာသည္။
ေကာင္းမႈသံုးတန္၊ အက်င့္မွန္၊
သည္းခံႏိုင္မွ တိုးပြားသည္။
ႀကီးေသာခ်မ္းသာ၊ ေတာင့္တရွာ၊
ခ်မ္းသာငယ္ကို စြန္႔ပါမည္။
ႀကီးေသာဆင္းရဲ၊ ေၾကာက္လွ်င္လည္း
ဆင္းရဲငယ္ကို သည္းခံမည္။
သည္းခံသေလာက္၊ စြမ္းအားေရာက္
ထြန္းေတာက္အာဇာနည္။

**ဒုတိယဂါထာက **

သဗၺပါပႆ အကရဏံ
ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ
သစိတၱ ပရိေယာဒပနံ
ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ


(၁) မေကာင္းမႈကို မလုပ္ရဘူး၊ (၂) ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္တရားေတြကို အၿမဲႀကိဳးစားျပဳက်င့္ အားထုတ္ေနရမယ္၊
(၃) ကိုယ့္စိတ္ကို အရဟတၱမဂ္၊ အရဟတၱဖိုလ္အထိ ဦးတည္ခ်က္ ထားၿပီးေတာ့ နီဝရဏေတြကင္းေအာင္ ျဖဴစင္ေအာင္အၿမဲထားရမယ္၊
(ဒီ - ၃ ခ်က္ဟာ ဘုရားအဆူဆူရဲ႕ အဆံုးအမဂါထာ)
***  တတိယဂါထာက  ***

အႏုပဝါေဒါ အႏုပဃာေတာ
ပါတိေမာေကၡစ သံဝေရာ
မတၱညဳတာ စ ဘတၱသိၼ ံ
ပႏၲဥၥ သယနာသနံ
အဓိစိေတၱစ အာေယာေဂါ
ဧတံ ဗုဒၶါ့န သာသနံ
(၁) သူမ်ားကို ႏႈတ္နဲ႔ မစြပ္စြဲရဘူး(ဝါစာသီလ - ႏႈတ္သီလ)၊
(၂) သူမ်ားကို ကိုယ္နဲ႔ မေႏွာင့္ယွက္ရဘူး၊ မညွဥ္းဆဲရဘူး(ကာယိကသီလ၊ ကိုယ္နဲ႔ ထိန္းရမယ့္သီလ)၊
(၃) ပါတိေမာက္သီလသံဝရ အက်ဥ္း ၂၂၇သြယ္၊ အက်ယ္ကုေဋ - ၉ ေထာင္ေက်ာ္ေပါ့၊
အဲဒါ လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းတဲ့( လူေတြမွာေတာ့ ငါးပါးသီလ စသည္ေပါ့) အဲဒီတရားက ဣျႏၵိယသံဝရ နဲ႔ ပါတိေမာကၡသံဝရ သီလႏွစ္မ်ိဳးကို ေျပာတယ္။
(၄) အစားအေသာက္မွာ ခံယူသံုးေဆာင္မႈမွာ အတိုင္းအရွည္ကို သိရမယ္၊ အဲဒါက အာဇီဝပါရိ သုဒၶိသီလနဲ႔ ပစၥယသႏၷိႆိတသီလ ႏွစ္ပါးကို ဆိုလိုတယ္။
(၅) ဆိတ္ၿငိမ္ရာ ကယဝိေဝကျဖစ္တဲ့ ေနရာမွာ တရားစြမ္းအားရေအာင္ ေနထိုင္က်င့္သံုးဖို႔ျပတယ္။
(၆) ဝိပႆနာနဲ႔ အေျခခံ၊ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအာင္ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါတဲ၊ အဲဒါ ဘုရား အဆူဆူရဲ႕ ဩဝါဒ။
အားလံုး ၿခံဳၾကည့္ရင္ - သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ လိုဆိုတဲ့ သိကၡာသံုးပါ။သိကၡာသံုးပါးရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကလည္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ အပၸမာဒ လို႔ ေခၚတဲ့ သတိပဲ။အပၸမာဒံ ပသံသႏၲိပုညႀကိယာသုပ႑ိတာ - ပ႑ိတာ- ဘုရားအစရိေသာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္၊ ပုညႀကိယာတိ-ေကာင္းမႈတရားကို ႀကိဳးစားျပဳလုပ္အားထုတ္ျခင္းတို႔၌၊အပၸမာဒံ-မေမ့မေလ်ာ့မေပါ့မတန္ ထက္သန္ထူးျခားအပၸမာဒ သတိတရားကို၊ ပသံသႏၲိ - ျမတ္စြာဗုဒၶ၊ ဆံုးမစကား ျမတ္တရားေၾကာင့္ ထူးျခားလွစြာေကာင္းစြာမေသြ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူၾကေလကုန္သတည္း။ (ေယာဆရာေတာ္)

No comments:

Post a Comment