Sunday, February 12, 2012

၀ါးသခၤရြာက ေဘာလံုးကြင္းမွာ လူထုကို ေျပာၾကားေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏မိန္႔ခြန္း ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၁၊ ၂၀၁၂

 

က်မဟာ ဒီရြာကို ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္လာတာဆိုေပမဲ့ ေနာင္လဲ မၾကာခဏလာႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ က်မေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အခုက်မတို႔ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဟာျပန္လည္ မွတ္ပံုတင္ ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုအေနနဲ႔ လႈပ္ရွားလာတာဟာ အဓိက ျပည္သူေတြရဲ႕တာ၀န္ ေတြကို ထမ္းေဆာင္ေပးခ်င္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔ ဒီရပ္ရြာ၊ ဒီေဒသမွာ ဘယ္လိုပိုၿပီးေတာ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္မလဲဆိုတာကို ေလ့လာၿပီးေတာ့ က်မတို႔နဲ႔ ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ က်မတို႔ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာပါ။ က်မတို႔အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ က်မတို႔ဟာ နတ္၊ သိၾကားလည္း မဟုတ္ဘူး။ ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီလည္းမဟုတ္ေတာ့ ‘ျဖစ္ေစ’ ဆိုၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လို႔မရပါဘူး။ က်မတို႔ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္မွျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ စုေပါင္းအင္အားနဲ႔ က်မတို႔ဟာ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ အခက္အခဲေတြ ကိုေက်ာ္လႊားရဲတဲ့သတိၱ၊ ေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ကို ေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။


….အားလံုးလာႀကိဳဆိုတဲ့ ရြာသူရြာသားေတြကို က်မတို႔ ေက်းဇူးတင္တယ္။ က်မတို႔က ဒီရြာတစ္ရြာတည္းလုပ္လို႔လည္းမျဖစ္ဘူး။ ရြာေတြ အားလံုးစု႐ုံနဲ႔လည္း မလံုေလာက္ဘူး။ ၿမိဳ႕နယ္ေတြအားလံုးစု၊ ျပည္နယ္ေတြ အားလံုးစုၿပီးေတာ့ တစ္တိုင္းျပည္လံုးရဲ႕ စုေပါင္းအင္အားနဲ႔ လုပ္မွ က်မတို႔ႏိုင္ငံဟာ တကယ့္ကို ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ၿပီးေတာ့ တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္ႏိုင္မွာပါ။ က်မ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္မွာ ၀ါးသခၤရြာကို ပထမဦးဆံုးလာရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီမွာ ကရင္တိုင္းရင္းသူ၊ တိုင္းရင္းသားေတြမ်ားလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ဆို တခ်ိဳ႕ဥပမာဆိုရင္ က်ိဳက္ေထာ္လည္း ကရင္မ်ားပါပဲလို႔ ေျပာၾကာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ိဳက္ေထာ္ခရီးက နည္းနည္းခက္လို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ိဳက္ေထာ္ကို အရင္မလာတာကို က်မတို႔ကို ခြင့္လႊတ္ပါလို႔လည္း ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပနဲ႔ ဒီရြာမွာ ကရင္တိုင္းရင္းသူ၊ တိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ား စုျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ျပည္ေထာင္စု ရဲ႕သေကၤတတစ္ခုလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို႔ ဒီရြာကိုလာရတာပါ။ အင္မတန္မွ လည္း အားတက္တယ္။ လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္လံုး ျပည္သူလူထုရဲ႕ ႀကိဳဆိုမႈေၾကာင့္လည္း က်မတို႔ဟာ ပိုၿပီးေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ တာာ၀န္ေတြ ကို ထမ္းေဆာင္ႏုိင္မယ့္ အင္အားေတြျပည့္လာတယ္လို႔ က်မေျပာခ်င္ပါတယ္။


ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုတာဟာာ ေရရွည္လုပ္ငန္းပါ… ႏိုင္ငံ့ရဲ႕ အေရးဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ အဆံုးမရွိပါဘူး။....အဲဒီေတာ့ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း က်မတို႔ျပည္သူေတြအတြက္ ဘာေတြ အေရးႀကီးသလဲဆိုတာဟာ ျပည္သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီးေတာ့ က်မတို႔က ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔ နားလည္သေလာက္ကေတာ့ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္မွာဆိုရင္ အေရးႀကီးဆံုးကိစကေတာ့ အလုပ္အကိုင္ မရွိျခင္းပါပဲ။ အလုပ္အကိုင္ကို ျပည္သူေတြအတြက္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ရွိေအာင္လို႔ လုပ္ေပးရမွာဟာ ပထမဦးဆံုးတာ၀န္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ က်မတို႔နားလည္ပါတယ္။ ဘယ္လိုအလုပ္အကိုင္မ်ိဳးလဲ ဆိုတာေတာ့ … က်မတို႔ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္မွာဆိုလို႔ရွိရင္ ဘြဲ႕ရၿပီးသားလူငယ္မ်ားဟာ အမ်ားစုဟာ အခုထက္ထိ အလုပ္အကိုင္မရွိေသးဘူးဆိုတာ က်မတို႔ သိရပါတယ္။ (လက္ခုတ္သံမ်ား)


ဒီေတာ့ ဘြဲ႕ရလူငယ္ေတြေကာ၊ ဘြဲ႕မရေသးတဲ့ လူငယ္ေတြေကာ၊ လူလတ္ေတြေကာ၊ လူႀကီးေတြေကာ အလုပ္လုပ္ခ်င္တဲ့ လူေတြ၊ အလုပ္ လုပ္ဖို႔ လုိတဲ့သူေတြ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ဟာ ပထမဦးစားေပးၿပီးေတာ့ က်မတို႔ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က လုုပ္သင့္တယ္လို႔ ဒီလိုပဲ က်မတို႔ ခံယူတယ္။ အဲလိုအေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္လာဖို႔လည္း က်မတို႔ႀကိဳးစားမွာပါ။ အဲလို က်မတို႔ႀကိဳးစားတဲ့ အခါမွာ ျပည္သူဟာလည္း က်မတို႔ကို ေထာက္ခံျခင္းအားျဖင့္ ပါ၀င္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားေပးပါလို႔ က်မတို႔က ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ (လက္ခုတ္သံမ်ား)


က်မ အၿမဲတမ္း က်မတို႔ရဲ႕ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၀င္ေတြကိုမွာပါတယ္။ ျပည္သူေတြကို ကတိေတြ လြယ္လြယ္မေျပာပါနဲ႔။ ဟုိဟာလုပ္ေပးမယ္၊ ဒီဟာလုပ္ ေပးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ေထာက္ခံမႈကို မေတာင္းဆိုပါနဲ႔။ မွန္မွန္ကန္ကန္၊ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ ျပည္သူေတြအေပၚမွာ ဆက္ဆံ ပါ။ ေလးစားပါ။ ျပည္သူေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ မေျပာဘူးဆိုတာဟာ ျပည္သူကို မေလးစားရာ ေရာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႔ဟာ မွန္မွန္ကန္ကန္ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ က်မတို႔ ေရွ႕မွာ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ အခက္အခဲေတြကေတာ့ မနည္းပါဘူး။ ဒီအခက္အခဲေတြရွိတယ္ဆိုတာကို က်မတို႔က အသိအမွတ္ျပဳတာဟာ စိတ္ပ်က္လို႔မဟုတ္ဘူး။ အားေတြ ပိုၿပီးေတာ့ ျဖည့္ဖို႔လိုတာဆိုတာ အမ်ားသိေစခ်င္လို႔ က်မတို႔ ေျပာ တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕က အခက္အခဲေတြအားလံုး က်မတို႔အတူေက်ာ္လႊားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကပါ။ အားေတြျဖည့္ၾကပါ။ က်မတို႔က ျပည္သူေတြကို ေလးစားသလို၊ တန္ဖိုးထားသလို ျပည္သူေတြကလည္း က်မတို႔အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈေပးပါလို႔ က်မေတာင္းခံခ်င္ပါတယ္။ (ျပည္သူမ်ားဆီမွ လက္ခုတ္သံမ်ား)။


ျပည္သူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ေထာက္ခံမႈမရွိဘဲနဲ႔ေတာ့ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္း၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကမွ ႏုိင္ငံ့ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ လုပ္ ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူပါမွ ဘာမဆို ေအာင္ျမင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ က်မကို လမ္းမွာ ေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးတဲ့ ျပည္သူေတြက တကယ္တမ္း ေအာင္ျမင္ေစခ်င္ရင္ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ၿပီးေတာ့ က်မတို႔ကို အားေတြျဖည့္ေပးၾကပါလို႔ က်မ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါ တယ္။ (ျပည္သူမ်ားဆီမွ လက္ခုတ္သံမ်ား)
ေကာ့မွဴးသြားရာလမ္း ေက်းရြာမွထြက္ႀကိဳေနၾကသူမ်ားမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ပံုမ်ားအား ခ်ိတ္ဆြဲကာ ခ်စ္ ခင္ေလးစားမႈ ကိုျပသၾကသည္။


ေနာက္တစ္ခုက က်မက ေတာင္းပန္ရမွာက က်မ ဗမာစကားပဲတတ္တယ္။ အဲဒါ ဒီမွာ ကရင္တိုင္းရင္းသူ၊ တုိင္းရင္းသားေတြ အမ်ားစုရွိတဲ့ ရြာကိုလာၿပီးေတာ့ ဗမာလိုပဲေျပာတာကိုလည္း က်မေတာင္းပန္ပါတယ္။ ကရင္စကားလည္း ႀကိဳးစားၿပီးသင္ယူပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ရေအာင္သင္ ႏိုင္မယ္လို႔ေတာ့ က်မ ကတိမျပဳဘူးေနာ္။ ေတာ္ၾကာ မတတ္လို႔ရွိရင္ ကတိပ်က္ေနမွာစိုးလို႔။ တစ္လံုးစ၊ ႏွစ္လံုးစေတာ့ သင္လိုက္ပါမယ္။ ေနာက္တစ္ခါလာလို႔ရွိရင္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေလာက္ေတာ့ ေျပာတတ္ေအာင္လို႔ေပါ့ေလ။ က်မတို႔နဲ႔ အတူဆက္ၿပီးေတာ့ သြားရမယ့္ခရီး ဟာ ၾကမ္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မတို႔ ဦးတည္ေနတဲ့ ပန္းတိုင္ဟာ အင္မတန္မွ ေအးျမပါတယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္သူေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ တိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္ေရး၊ ဒါေတြဟာ အင္မတန္မွ ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ေကာင္းတဲ့၊ ႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ကိစေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ခရီးကို က်မတို႔ အတူတူသြားႏုိင္မယ့္ အင္အားေတြ ရွိတယ္လို႔လည္း က်မယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ေတာင္ ေနပူႀကဲတဲႀကီးထဲမွာ ေစာင့္ႏုိင္တဲ့လူေတြဟာ ဒီေလာက္ေတာ့အားရွိမယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ (လက္ခုတ္တီးသံမ်ား)


က်မတို႔အင္အားေတြကို ျဖည့္ေပးပါ။ က်မတို႔ကလည္း ျပည္သူေတြရဲ႕ အင္အားကို ျဖည့္ေပးပါမယ္။ အခု က်မတို႔ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရ စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဟာ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္မွာ ရံုးေတြဖြင့္ၿပီ ဆိုေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕လုိအပ္ခ်က္ေတြကို နားေထာင္ႏိုင္ဖို႔ အေျခအေနကေပးလာၿပီျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီေတာ့ လုိအပ္တာေလးရွိရင္ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကစရာမႈေတြ ရွိတယ္ဆိုရင္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို က်မတို႔ကို သိေစခ်င္ တယ္ဆိုရင္ က်မတို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီရံုးေတြကတစ္ဆင့္ က်မတို႔ကို အသိေပးပါ။ ဘယ္သူဆီက ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ၊ က်မတို႔ဟာ တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဦးခ်င္း အေၾကာင္းမျပန္ႏိုင္ေပမယ့္ ဒီကိစေတြကို အေလးထားၿပီးေတာ့ တတ္ႏုိင္သမွ် က်မတို႔ ကိုင္တြယ္ေပးပါ့မယ္လို႔ က်မေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုကလည္း ထပ္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားပါ။ က်မတို႔ကလည္း ဆထက္တပိုး ပိုၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားပါ့မယ္။ ေနာင္လည္း အေခါက္ေခါက္အခါခါ ဒီရြာကိုလာဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တာေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီတစ္ခါေတာ့ သိပ္အရွည္ႀကီး စကားမေျပာပါဘူး။ ေတာ္ၾကာ ေနာက္တစ္ခါ ေျပာစရာမက်န္မွာစိုးလို႔။ အားလံုးက်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ…ေဘးရန္ကင္းေ၀းၾကပါေစ။ … လိုရာဆႏၵအ၀၀ျပည့္၀ၾကပါေစ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ (လက္ခုတ္သံမ်ား)

မူရင္း
Yangon Press International

No comments:

Post a Comment