Sunday, February 19, 2012

" ေမတၱာထပ္ရစ္ ခ်စ္ထက္ခ်စ္သူ။ ေမြးေမထံသို႔ ေအးေစသံ

 
ဒီတစ္ပတ္ေမြးေမထံ ခ်စ္သားေရးလိုတာက  တိကနိပါတ္၊မဏိသူကရဇာတ္ေတာ္အေၾကာင္းပါ။ မဏိ-ဆိုတာ ပတၱျမား၊ သူကရ-ဆိုတာ ၀က္ ျဖစ္ေလေတာ့ ပတၱျမားရဲ႕သဘာ၀နဲ႔ ေတာ၀က္ေတြအေၾကာင္းေဟာထားတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။

                                        " ပစၥဳပၸဳန္ ၀တၳဳ "

         အာရံုက်င္းလို႔ ေနမင္းထြက္ေပၚလာတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ တစ္ျခားျဂိဳလ္နကၡက္ေတြ ၾကယ္တာရာေတြဟာ ေနေရာင္ေအာက္မွာ အေရာင္မေတာက္ႏိုင္ဘဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရသလို လူ႔ေလာကမွာ ဘုရားရွင္ပြင့္ထြန္းလာ တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ အရင္တုန္းက မင္းမႈေနခဲ့တဲ့ ဘုရားအမည္ခံတိတိၳေတြဟာ ဘုန္းတန္ခိုးညိုးမွိန္ ၊ အျခံအရံ ဆုတ္ယုတ္ ၊ လာဘ္လာဘေတြရွားပါးကုန္းၾကပါတယ္။ ဒီတစ္ခါမွာ တိတိၳေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားကို မနာလို ျဖစ္ျပီး တန္ခိုးခ်င္းမျပိဳင္လို႔ သူခိုးက်င့္သူခိုးၾကံ ၾကံ ပါေတာ့တယ္။
       ပထမ - သုႏၵရီအမည္ရတဲ့ အပ်ိဳရြယ္တပည့္မေလးကို ဘုရားေက်ာင္းသြားအိပ္ျပီး မနက္အေစာျပန္လာသ လို ႏွစ္ရက္သံုးရက္လုပ္ခိုင္းတယ္။
       ဒုတိယ - လူမိုက္ငွားျပီး သုႏၵရီကိုသတ္ခိုင္းကာ ဘုရားေက်ာင္းထဲ ပစ္ထားခိုင္းတယ္။
       တတိယ - တိုင္ခ်က္ဖြင့္ ရွာေဖြေရးလုပ္ အေလာင္းထမ္းျမိဳ႕ထဲလွည့္ သတင္းလြင့္ျပီး ကိုယ္တိုင္အပုတ္ခ် ၾက ၊ အသေရဖ်က္ၾက လုပ္ၾကတယ္။
       ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဘုရားဟာ သုႏၵရီနဲ႔ ကာမဂုဏ္ခံစားေၾကာင္း ဘုရားတပည့္ ရဟန္းေတာ္ေတြက သုႏၵရီကိုသတ္ျပီး ႏႈတ္ပိတ္ျပစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေအာင္လုပ္တာပါပဲ။ ဒီလိုလုပ္မွလည္း ဘုရားနဲ႔ရဟန္းေတာ္ေတြ ကိုအၾကည္ညိဳပ်က္ျပီး အရွက္လည္းရ လာဘ္လာဘလည္းရွားပါးသြားမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။
        သူတုိ႔ရည္ရြယ္တဲ့အတိုင္း ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုရမွာေပါ့၊ အရိယာေတြကလြဲလို႔ သဒၵါမခိုင္ေသးတဲ့  သာ၀တိၳ ျမိဳ႕သူျမိဳသားေတြဟာတိတၳိေတြဆင္တဲ့ အကြက္ထဲ၀င္ေရာက္သြားျပီး ရဟန္းသံဃာေတြကို ေအာ့ႏွလံုးနာကုန္ပါ တယ္။ ျမတ္ဘုရားနဲ႔ ရဟန္းသံဃာမွာလည္း အၾကည္ညိဳမဲ့ျပီး လာဘ္လာဘရွားပါးသြားၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အခိုက္အတန္႔ပါ။   
       ေနာက္ဆံုးေတာ့လူသတ္သမားေတြ အရက္မူးျပီးုျငင္းခံုရာမွလူသတ္မူေပၚျပီး၊ တိတၱေတြလည္း ကိုယ္တိုင္ ျမိဳ႕ထဲလွည့္ျပီ ေေအာ္ဟစ္၀န္ခံရ၊ အရွက္တကြဲအက်ိဳးနည္းျဖစ္ခဲ့ရနဲ႔၊ ေထာင္က်သြားပါေတာ့တယ္။ ဒီတစ္ခါက်မွ ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားေတြဟာ ဇာတ္ရည္လည္သြားျပီး ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ရဟန္းသံဃာကို တိုးလို႔တိုးလို႔ ၾကည္ညိဳၾက၊ လွဴဒါန္းၾကလို႕ အတိုင္းထက္အလြန္ကို တန္းခိုးေတြေတာက္ပကုန္၊ လာဘ္လာဘေတြေပါမ်ားကုန္ၾကပါတယ္။
                 ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ရဟန္းေတာ္ေတြက ခ်ီးက်ဴးထုတ္ ေဖာ္ၾကတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက ပတၱျမားနဲ႕ဘုရားဆိုတာ တစ္ဂိုဏ္တည္းဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳးနဲ႕ ဒီဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

                                               " ပတၱျမားမွန္လစ္  ညြန္မညစ္ "


ဘုရားေလာင္းဟာ ရေသ့ဘ၀နဲ႔ ဟိမ၀ႏာၱေတာထဲမွာ တရားက်င့္ေနပါတယ္။ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းသခၤန္ အနီးမွာ ပတၱျမားလိုင္ဂူတစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီပတၱျမားဂူထဲမွာ ေတာ၀က္အေကာင္သံုးဆယ္ ေနထိုင္ပါတယ္။ ပတၱျမားဂူရဲ႕အနီးမွာလည္း ျခေသၤ့တစ္ေကာင္ဟာ က်က္စားသြားလာေနပါတယ္။ အဲ့ဒီျခေသၤ့ရဲ႕ အရိပ္ဟာ ပတၱဂူမွာမွာ လာထင္ပါတယ္။ေတာ၀က္ေတြဟာ ျခေသၤ့ရိပ္ကိုျမင္ရတိုင္း ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ ေနရလို႔ မစားနိုင္ မအိပ္နိဳင္ျဖစ္ျပီး ပိန္လွီလာၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေတာ၀က္ေတြဟာ ျခေသ့ၤရိပ္မထင္ေအာင္ ပတၱျမားဂူကို ညြန္ေတြနဲ႔ပက္ၾက လူးၾကနဲ႔ ညစ္ႏြမ္းေအာင္ လုပ္ၾကံၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပတၱျမားဂူဟာ သူတို႔ျဖစ္ခ်င္သိလုိ ညစ္ႏြမ္းမသြားဘဲ နဂိုထက္ပိုျပီး ၾကည္လင္လာ အရာင္ေတာက္လာပါတယ။
         ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၀က္ေတြဟာ ဘုရားေလာင္းထံ အက်ိဳးအၾကာင္းေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ ဘုရား ေလာင္းက ပတၱျမားတုိ႔ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကိုေျပာျပျပီး၊ ပတၱျမားကိုဖ်က္ဆီးလို႔မရေၾကာင္း၊ျခေသၤ့အႏာၱရယ္ ေၾကာက္ရင္ တစ္ေနရာေျပာင္းသင့္ေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္လို႔ ၀က္ေတြလည္း တစ္ျခားအရပ္ကို ထြက္ေျပးသြား ၾကပါေတာ့တယ္။
     ဒါကိုဘဲ ပတၱျမားမွန္လစ္ ညြန္မညစ္လို႔ ဆိုရိုးျပဳၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
    ဒါကိုရည္ရြယ္ျပီး မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးက ခုလိုမိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
   ပတၱျမားဂူ၊ ၀က္ျငဴစူ၍၊ ရႊံ႕ျမဴညစ္ေစ၊ ပြတ္ေလေလတိုင္းး၊သေရမညိဴး၊
   ေရာင္၀ါတိုးသို႔၊ တန္ခိုးထင္ရွား၊ ပြားထက္ပြားလစ္၊ သစ္ထက္သစ္၏။
   စီစစ္မွတ္လိုက္၊ ဤလူ၌လွ်င္၊သူမိုက္ကသာ၊ျငဴ စူစြာခဲ့၊ပညာရွိသူ၊ ပ႑ိလူကား၊
   မဆူမေ၀၊ အိုင္ႀကီးေရသို႔၊ အေနခိုင္က်ည္၊ ႀကံ႕ႀကံ႕တည္၍၊ ေအးႀကည္မွ်စြာ၊ဂရုဏာႏွင့္၊
  ေမတၱာထပ္ရစ္၊ ခ်စ္ထက္ခ်စ္၏။    ( မဃ။  ၂၆၆။ )                             

                                    " ပတၱျမားလိုလူနဲ႔ ၀က္လိုလူ"

            ေလာကမွာ မနာလိုတာ ျငဴစူတာဆိုတာ လူမိုက္ေတြရဲ႕အလုပ္သာျဖစ္တယ္။ပညာရွိေတြရဲ႕ အလုပ္မဟုတ္မဟုတ္ဘူး။  ပညာရွိဆိုတာ တည္ျငိမ္ေနတဲ့ ေရကန္ႀကီးလို တည္ႀကည္တယ္၊ ျဖဴစင္တယ္၊ ေအးျမတယ္၊ ကရုဏာ တရား၊ ေမတၱာတရား ျပည့္၀တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
           ဒီေနရာမွာခ်စ္သားနားလည္လိုက္တာက
ေတာ၀က္ေတြဟာ ပတၱျမားအေရာင္မွိန္ေအာင္ညႊန္နဲ႔ပက္ခဲ့ႀကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပတၱျမားအေရာင္ပိုေတာက္ လာတယ္။ ေတာ၀က္ေတြဟာ ပတၱျမားမွာ ျခေသၤ့ရိပ္မထင္ေအာင္လုပ္ၾကံၾကတယ္။ဒါေပမဲ့ ပတၱျမားဂူမွာေပၚ လာတဲ့ ျခေသၤ့ရိပ္ကပိုထင္ရွားလာတယ္။ ေတာ၀က္ေတြဟာ ပတၱျမားအေပၚမွာ လႊဲမွားတဲ့ဗ်ဴဟာကို က်င့္သံုးမိလို႔   ရည္ရြယ္တာနဲ႔ဆန္႕က်င္ဘက္ေတြျဖစ္ေပၚလာခဲ့တယ္။ တိတၱိေတြဟာ ေတာ၀က္ေတြလိုပါပဲ။  ဘုရားကိုတန္ခိုးညိဳးမွိန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။ တိတၱေတြလုပ္ၾကံမွ ဘုရားဟာ ဘုန္းတန္းခိုးပိုေတာက္လာ ခဲ့တယ္။ တိတၱေတြဟာ ဘုရားကိုက်က္သေရယုတ္ေအာင္ အေကာက္ၾကံၾကတယ္။ အဲ့ဒီလိုလုပ္မွ ဘုရားကပိုျပီး က်က္သေရရွိလာတယ္။ တိတၱိေတြဟာ  ဘုရားကိုအၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္ လုပ္ၾကံခဲ့ၾကတယ္။ အဲ့ဒီလိုလုပ္မွ ဘုရားကို သိကၡာက်ေအာင္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းျဖစ္ေအာင္ ေအာက္လမ္းနည္းေတြသံုးခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီလို လုပ္မွ ဘုရားဟာ သိကၡာေတြပိုတက္လာခဲ့တယ္။ ( သူတို႔သာ အရွက္တကြဲအက်ိဳးနညး္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။) တိတၱိေတြဟာ ဘုရားကိုလာဘ္လာဘရွားေအာင္ မေကာင္းၾကံခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီလိုလုပ္မွ ဘုရားဟာလာဘ္ လာဘေတြ ပိုေပါမ်ားလာခဲ့တယ္။
           ႏူိင္ငံေရးေလာကမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စီးပြားေရးေလာကမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူ႕ေလာကမွန္သမွ်မွာ အတိုက္အခံ ဆိုတာေတြ၊ အျပိဳင္အဆိုင္ဆိုတာေတြ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ဆိုတာေတြ ရွိစျမဲပါ ေမြးေမေမ။ ေေတြ႔ႀကံဳရလာတဲ့ ျပႆနာအခက္အခဲေတြကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းတဲ့အါက်မွ ဘယ္သူဟာ ပညာရွိ ဘယ္သူဟာပညာမဲ့ဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းႀကီးေပၚလာတတ္ၾကတာပါ။
                   ပညာမဲ့ေတါဟာ တိတၱိေတြေတာ၀က္ေတြလိုပါပဲ၊ ျပႆနာကိုေျဖရွင္းရာမွာ နိမ့္က်လွတဲ့ ေအာက္လမ္းနည္းေတြကို က်င့္သံုးတတ္ၾကတယ္။ မဟုတ္မဟတ္ လုပ္ဇာတ္ေတြနဲ႔ အထုတ္ျပတာေတြ အပုတ္ခ်တာေတြ လုပ္ေဆာင္တတ္ၾကတယ္။ ျပႆနာကို ပညာနဲ႔ ေမတၱာအၾကင္နာနဲ႔ မေျဖရွင္းဘဲ ၊ပါ၀ါေတြ အာဏာေတြ၊ မာယာေတြနဲ႔ ရက္စက္ယုတ္မာစြာ ေကာက္က်စ္ညစ္ပတ္တတ္ၾကတယ္။ ဂလိုဘယ္ေခတခ၊ ITေခတချဖစ္ေလေတာ့ ခဏတစ္ျဖဳတ္ေတာ့ ဟုတ္သေရာင္ေရာင္နဲ႔ ေအာင္ျမင္ျပီထင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ၊ ေနာက္ဆံုး ေတာ့ ဘုရားေလာင္းက ေတာ၀က္ေတါကို ဆံုးမတဲ့အတိုင္း သူတို႕ပဲ အေရးနိမ့္ခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။
                      အယံ မဏိ ေ၀ႏုဳရိကာ၊ အကာေစာ ၀ိပုေလာ သုေဘာ။
                       နာႆ သကၠာ သိရိ ဟႏၱဳံ ၊ အပကၠမထ သူကရာ။
ဟယ္- ၀က္အေပါင္းတို႔ ဤ ပတၱျမားသည္ ေဇာတိရသပတၱျမားတည္း၊ႏူးညံ့ေခ်ာေမြ႔ျပန္႔ေျပာေသာအေရာင္ရွိ၏။ အလြန္တင့္တယ္ေတာက္ပ၏။ ထိုပတၱျမားဒ အေရာင္အ၀ါကို ေဖ်ာက္အံ့ေသာငွါ မတတ္ေကာင္း၊ သင္တို႔သာ- ဖဲခြာထြက္သြားၾကကုန္ေလာ့။         ( ဇာ ၊ ဌ။ ၂။ ၃၇၆ ။ ျပန္ ။ ၂ ။ ၆၀၂ )     
           ပတၱျမားကိုေတာ့ ညစ္ႏြမ္းေအာင္လုပ္လို႔မရဘူး၊ ျခေသၤ့ကိုေၾကာက္ရင္ မင္းတို႔သာ ေရွာင္ေျပးၾကလို႔ ဘုရားေလာင္းက ၀က္အေပါင္ကို ဆံုးမခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
             နိဳင္ငံတကာနယ္ပယ္မ်ိဳးစံုမွာ ေတာ၀က္လိုလူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႔ရပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းတစ္ ခုမွာ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ေတြျဖစ္တဲ့ လူၾကမ္းနဲ႔ မင္းသားဆိုတာရွိရပါတယ္။ လူၾကမ္းကသရုပ္ေဆာင္ ပီျပင္ေလ မင္းသားကိုပရိတ္သတ္က ပိုခ်စ္ေလမို႔ လူၾကမ္းရဲ႕ရက္စက္မႈအေပါင္းေတြဟာ မင္းသားရဲ႕ေခါင္းေပၚမွာ သရဖူအ ျဖစ္ေျပာင္းသြားခဲ့တာပါပဲ။ မင္းသားကိုကယ္မဲ့သူ ေရာင္လာရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မင္းသားကျပန္ခ်ခြင့္ရရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ပရိတ္သတ္ေတြဟာ လက္ခုတ္လက္၀ါးတီးျပီး ၀မ္းသာအားရ အားေပးၾကေတာ့တာပါပဲ။ မင္းသားေကာငး္စားဖို႕ လူၾကမ္းမိုက္ေပးရသလို၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြရဲ႕ ရက္စက္ယုတ္မာမူေတြဟာ ပညာရွိေတြေကာငး္စားဖို႔ျဖစ္တယ္ ဆိုတာအားလံုးကယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ပညာရွိေတြဟာ အမိုက္ခံအမုန္းခံျပီး အနစ္နာခံႏွိပ္စက္ ေပးေနတဲ့ ေတာ၀က္လိုလူေတြကို ကရုဏာသက္စြာနဲ႕ ေမတၱာထပ္ရစ္ ခ်စ္ထက္ခ်စ္ၾကပါသတဲ့။ တစ္ခုေတာ့ရွိ တာေပါ့ေလ၊ ပရိတ္သတ္လက္ခုပ္တီးခ်ိန္ မေရာက္ခင္ အေတာအတြင္းမွာေတာ့ ငံု႔ခံေနရဦးမွာေပါ့။

                                        "  ေပးစာနိဂံုး "

      ဘုရားဆိုတာ ေဇာတိရသပတၱျမားလိုပဲ၊ ပတၱျမားကိုအေရာင္မွိန္ေအာင္ လုပ္ၾကံၾကသလို၊ ဘုရားကိုလည္း တန္ခိုးမွိန္ေအာင္ လုပ္ၾကံလို႔မရပါဘူး။ ေတာ၀က္လိုလူမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ သတိထားေနထိုင္သြားဖို႔၊ ပတၱျမား လိုလူ မ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္သြားဖို႔နဲ႔ ေတာ၀က္လိုလူမ်ိဳးနဲ႔ေတြ႔ၾကံဳရရင္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္အေနနဲ႔  အမိုက္ခံ အမုန္းခံျပီး ပါရမီျဖည့္ေပးေနတဲ့ သနားစရာသတၱ၀ါ အျဖစ္ ေမတၱာထပ္ရစ္ခ်စ္ထက္ခ်စ္ဖို႔လိုေၾကာင္း ကိုခ်စ္သားနားလည္လိုက္ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ငါနဲ႔မတူငါ့ရန္သူ ၀ါဒီေတြအတြက္ေတာ့ ၀က္ေတြရဲ႕နည္းဖ်ဴ ဟာ ဟာလမ္းမွန္မေရာက္ေစနိုင္ဘူးဆိုတာကို မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္သလိုပါပဲ ေမြးေမေမ။ သူတို႕တေတြ သတိ ခ်ပ္ပါေစေတာ့ဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ေပါ့။ ပရိတ္သတ္လက္ခုတ္တီးသံကို အျမန္ၾကားရပါေစလို႔ ခ်စ္သားဆုေတာင္း ေပးလိုက္ပါတယ္။

                                                                                          ေမြးေမခ်စ္တဲ့
                                                                                         ခ်စ္သားေထြး
                                                                                                 ( ေခတၱ - ၀ါရွင္တန္ )

No comments:

Post a Comment